Het orkest

Het fanfare orkest telt 45 leden. De gemiddelde leeftijd ligt onder de 30 jaar.

Een vereniging opgericht in 1922 maar jong van geest.

Het fanfareorkest staat sinds april 2018 onder leiding van Henk Jan Radstaak.

Elke donderdagavond wordt er van 20.00 uur tot 22.00 uur gerepeteerd in het verenigingsgebouw de Markerink in Barlo.

Muzikale activiteiten

Ieder voorjaar geeft Excelsior een voorjaarsconcert. De muziekcommissie kiest hiervoor het concert thema uit en maakt er ieder jaar weer een bijzonder aantrekkelijk concert van. In het najaar, afhankelijk van het programma, kiezen we vaak voor een concert samen met één van de vele zusterverenigingen die Aalten rijk is. ‘s Zomers zijn we jaarlijks te vinden op het Oranjefeest in Barlo en het Volksfeest in Corle. Op toerbeurt gaan zijn we ook aanwezig op het Oranjefeest in Dale en de Heurne. In het dorp Aalten zijn we te vinden met een miniconcert op Koningsdag en we nemen deel aan de optochten tijdens het volksfeest Aalten.

De kerstviering in Barlo wordt georganiseerd door de school CBS Barlo en Excelsior en is elk jaar weer een gezellig familiefeest. Traditioneel spelen op kerstavond enkele leden kerstliederen op  verschillende plaatsen in Barlo. Ook werkt Excelsior mee aan kerkdiensten.

Excelsior speelt in de 3e divisie, om dit niveau te behouden gaan we gemiddeld 1 keer in de 4 à 5 jaar naar  het concertconcours. De laatste keer was in november 2019 in Zutphen, waar we met 83,67 een 1ste prijs hebben behaald.

Verder zijn er verschillende gelegenheden waarbij Excelsior acte de préséance geeft, zoals de serenades voor onze donateurs wanneer deze een 25, 40, 50 of hoger huwelijks jubileum vieren.

Interesse

Mocht u na het lezen van onze site lid of donateur willen worden neem dan contact op met 1 van onze bestuursleden. Of meldt u aan via het contactformulier.